Walka o tytuły rozstrzygnie się na torze Monza

● ACI Rally Monza debiutuje w kalendarzu FIA WRC - tor Formuły 1 tłem rywalizacji o tytuły rajdowych Mistrzów Świata.

● Jari Huttunen i Mikko Lukka w gronie trzech załóg, które rozstrzygną między sobą walkę o Mistrzostwo Świata kategorii WRC 3.

● 2 punkty straty do liderów (Bulacia / Der Ohannesian) i 13 punktów przewagi nad kolejnymi rywalami (Kajetanowicz / Szczepaniak) – bilans tegorocznych Mistrzów Polski przed finałową rundą WRC.

● 1. miejsce w wśród producentów i 1. miejsce w kategorii WRC 3 – wysoka stawka rajdowego finału dla koreańskiej marki i dla działu Hyundai Motorsport.

 

Unikatowy, rekordowo krótki sezon FIA WRC 2020, doczekał się niezwykłego zakończenia. Włoski tor Monza, gościł największe gwiazdy sportu samochodowego, a dzięki zainaugurowanemu w 1978 roku Rally Monza, od dekad zaprasza również kierowców i pilotów rajdowych. Przed organizatorami stoi jednak największe z dotychczasowych wyzwań, ponieważ po raz pierwszy impreza została włączona do kalendarza Mistrzostw Świata i to od razu w randze rundy finałowej. Pomiędzy 3 i 6 grudnia, do pięknego motorsport-owego dorobku wyścigowej Monzy, stawka WRC dopisze wyjątkowy rajdowy akcent.

Najbliższy weekend będzie kluczowy także dla reprezentantów zespołu Hyundai Poland Racing. Jari Huttunen i Mikko Lukka, w swoim 11. tegorocznym starcie,  przygotowują się do decydującego pojedynku o Mistrzostwo Świata kategorii WRC 3. Triumfatorzy polskiego czempionatu, po zwycięstwach odniesionych na odcinkach Rajdu Szwecji (13-16 luty) i Rajdu Sardynii (8-11 października) oraz wywiezieniu  2. miejsca w Rajdzie Estonii (4-6 września) zajmują fotel wiceliderów, ze stratą dwóch punktów.

Stawkę trzech załóg, które mają szansę na tytuł otwiera boliwijsko-argentyński duet Marco Bulacia Wilkinson / Marcelo Der Ohannesian (Citroen C3 R5). Za załogą Hyundai i20 R5 przygotowanego przez ekipę Kowax 2Brally, jako trzeci w kolejności ruszą Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak w Skodzie Fabia Rally2 evo. Cała trójka mieści się w różnicy 15 „oczek”. Polscy kibice po raz kolejny w tym roku zobaczą więc zacięty pojedynek dwóch zwycięzców RSMP. Co istotne, i Jari i Kajto punktowali do tej pory w trzech, z maksymalnie czterech dozwolonych przez regulamin rundach i na mecie w Monzy nie będą musieli skreślać żadnych punktów. To tym bardziej wzmacnia szanse załogi Hyundaia na mistrzowski tytuł.

Byłoby to piękne uzupełnienie dorobku w sezonie 2020, dla ekipy Hyundai Motorsport i zespołu Hyundai Shell Mobis World Rally Team, który z przewagą 7 punktów, walczy o drugi z rzędu tytuł Mistrzów Świata w kategorii producentów.

Początek rywalizacji już w najbliższy czwartek, kilka minut po 14, gdy wystartuje pierwszy i jedyny tego dnia odcinek specjalny. Wcześniej około 10, załogi zaliczą jeszcze odcinek testowy. Piątek to łącznie 5 prób wytyczonych na terenie toru Monza. W sobotę stawka blisko 100 załóg przeniesie się na kręte asfaltowe drogi gminy Bergamo, a na niedzielny finał organizatorzy zaplanowali trzy przejazdy. Łączny dystans siódmej rundy Mistrzostw Świata to ponad 240 km. Zwycięzców poznamy na ceremonii mety o 14:00.

 

Jari Huttunen: Przed nami bez wątpienia najtrudniejsze tegoroczne zadanie, nie tylko ze względu na wagę wyniku, czy mocną obsadę, ale także charakterystykę tego rajdu. Tor Monza to miejsce kultowe dla wszystkich fanów sportu, który teraz zapisze się w historii WRC. Cieszę się, że będziemy mieli okazję mieć swój wkład w to niezwykłe wydarzenie. Dla nas będzie to przede wszystkim weekend pełen ciężkiej pracy, dlatego w 100% skoncentrowani jesteśmy na jak najlepszym wyniku i na walce o mistrzostwo WRC 3.

Kręte i ciasne asfaltowe próby to nie są moje ulubione rajdowe warunki, ale jesteśmy dobrze przygotowani i myślę, że bardzo przydadzą się tu doświadczenia, jakie zebraliśmy na rajdach Mistrzostw Polski, czy w Rajdzie Barbórka. Za nami krótki asfaltowy trening i miałem też okazję testować kilka dni temu nowego Hyundaia i20 N Rally2, czyli rozpoczniemy ten rajd już „na gorąco”.

Dla wszystkich będą to nowe trasy, więc to będzie mocny finał sezonu. Zobaczymy jeszcze, jaką niespodziankę sprawi nam grudniowa pogoda. Niewiadomych jest dużo, ale tym chętniej zmierzę się z tym wyzwaniem. Wspólnie z Hyundai Poland Racing i ekipą Kowax 2Brally damy z siebie wszystko, żeby jak najlepiej zakończyć, ten pod względem sportowym, bardzo pozytywny dla nas rok. Chętnie sobie i wszystkim kibicom, również tym z Polski, miejscem na najwyższym stopniu podium, sprawiłbym w niedzielę mikołajkowy prezent. Trzymajcie kciuki!

 

Starty zespołu Hyundai Poland Racing w sezonie 2020 wspierają: Hyundai Motor Poland, Hyundai Motorsport Customer Racing, GRX Grönholm RX, Kowax 2Brally, 4turbo, Gulf Race Fuels Distribution EU i Millers Oils oraz patron medialny RMF24.

1 Grudzień 2020
Sezon

2020

Autor
informacja prasowa
Foto
Grzegorz Rybarski, Hyundai Poland Racing

WRC - Ostatnie aktualności

56. Renties Ypres Rally Belgium 2021

Wydarzenia

15 Lipiec 2021
26 Luty 2021
3 Grudzień 2020

Facebook

Twitter

Reklama

Reklama