Huttunen i Lukka wygrywają Rajd Sardynii w WRC 3

● Jari Huttunen i Mikko Lukka w debiucie na włoskich szutrach, sięgają po najwyższy stopień podium w WRC 3 oraz kategorii RC2 - drugie sezonowe zwycięstwo na odcinkach specjalnych Mistrzostw Świata.

● Załoga Hyundaia i20 R5 obsługiwanego przez Kowax 2BRally najwyżej sklasyfikowana w mocnej obsadzie samochodów kategorii R5.

● 8. miejsce w klasyfikacji generalnej – fiński duet poprawił swój najlepszy wynik startów w WRC.

● Z sumą 68 punktów, reprezentanci Hyundai Poland Racing tracą zaledwie dwa oczka do liderów klasyfikacji WRC 3, na dwie rundy przed końcem sezonu 2020.

● Sześciu różnych zwycięzców na 16 odcinkach Rajdu Sardynii i piękny pojedynek Jari Huttunena z Kajetanem Kajetanowiczem - dwaj Mistrzowie Polski na podium kategorii WRC 3.

 

Jari Huttunen i Mikko Lukka notują kolejny doskonały wynik we wspólnej rajdowej karierze. Zakończony dziś na mecie w Alghero, debiut w Rally Italia Sardegna przekuli na zwycięstwo w kategorii WRC 3. Tym samym mają na swoim koncie (razem z Rajdem Szwecji) dwie wygrane rundy, a więc najwięcej spośród całej stawki walczącej o Mistrzostwo Świata. Po trzech rajdach, zrobili ważny krok na drodze po odzyskanie fotela lidera, ponieważ ich strata do duetu Bulacia Wilkinson / Der Ohannesian (Citroën C3 R5), zmalała do zaledwie dwóch punktów.

Na szutrowych drogach zachodniego wybrzeża Sardynii, na najlepszych kierowców rajdowych świata, czekało niezwykle trudne zadanie. Odcinki specjalne okazały się bardzo wymagające dla załóg i samochodów. Jari i Mikko deklarowali przed startem, że stawiają na szybką, ale też bezpieczną jazdę, bez podejmowania nadmiernego ryzyka. Jak pokazały trzy etapy rajdu, konsekwentnie realizowali plan i osiągali świetne efekty. Swój pierwszy odcinek specjalny wygrali już w piątek, a pierwszy raz fotel lidera wywalczyli w sobotę, po 9 próbie. Łącznie przez cały rajd, do zmian na prowadzeniu, pomiędzy Jari Huttunenem i Oliverem  Solbergiem, doszło trzykrotnie. Finowie wrócili na pierwsze miejsce w sobotni wieczór i swojego wyniku nie oddali już do mety.

Niedziela to niezwykły pojedynek dwóch załóg, emocjonujący szczególnie dla polskich kibiców. Na czterech finałowych odcinkach mocnego tempa nabrała rywalizacja dwóch triumfatorów RSMP. Czterokrotny Mistrz Polski i trzykrotny Mistrz Europy Kajetan Kajetanowicz, naciskał rywala, ale to Huttunen zaprezentował bezbłędną i skuteczniejszą jazdę. Załoga Hyundaia i20 R5 obsługiwanego przez Kowax 2Brally o ponad 23 sekundy poprawiła czas z pierwszego przejazdu i była o krok od zwycięstwa. Po przebiciu opony przez Kajetanowicza i Szczepaniaka, krótki 6.89 km Power Stage (z łącznego dystansu 238,84 km), wydawał się być tylko formalnością, ale reprezentanci Hyundai Poland Racing nie zmniejszyli tempa.

Drugi czas odcinka umocnił Finów na wysokiej 8 pozycji w klasyfikacji generalnej, za samochodami kategorii WRC. Jako najwyżej sklasyfikowana załoga samochodu R5,  dopisali do dorobku weekendu triumf w stawce RC2. Jest to ich najwyższa pozycja w „generalce” rundy Mistrzostw Świata.

Teraz Hyundai Poland Racing może, do nadrobienia świętowania Mistrzostwa Polski, pierwszego miejsca w klasyfikacji zespołów producenckich i trzeciej pozycji wśród zespołów sponsorskich RSMP, dodać kolejny sukces, zdobyty na bardzo wymagających szutrach Sardynii. Koreański producent również ma ogromne powody do triumfowania po 17. Rally Italia Sardegna 2020 – notując zwycięstwo i drugi stopień podium dla załóg Hyundaia i20 Coupe WRC (Dani Sordo / Carlos del Barrio oraz Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul).     

 

Jari Huttunen: Wyspa Sardynia to piękne widoki i atmosfera, ale także niepowtarzalne odcinki specjalne o wysokim poziomie trudności. Wiele ostrych, dużych kamieni, wolne bardzo zdradliwe partie, pomieszane z szybkimi sekcjami, z dużą ilością szczytów i skoków. Dla kogoś, kto startuje tutaj po raz pierwszy, to wymagające warunki. Z każdym kilometrem i odcinkiem lepiej się tutaj czuliśmy i rosło nasze tempo, ale nie mogliśmy sobie pozwolić nawet na chwilę dekoncentracji. Bardzo pomógł nam Marcus Gronholm, w tym żeby nie popełniać kosztownych błędów.

Naszym celem było jechać równo, konsekwentnie, ale z marginesem błędu i bez ryzyka. Cała stawka miała tutaj ogromne problemy i my również nie uniknęliśmy przygód, ale nie daliśmy zaprzepaścić wyniku. To dla mnie, i dla całego zespołu ogromny sukces. Cieszę się, że możemy mieć wkład w zwycięstwo, jakie odniósł tu Hyundai Zabierzemy stąd wspomnienia i bezcenne doświadczenia, których nie da się wycenić. Dziękuje Mikko i każdemu, kto ciężko procował na zwycięstwo w Sardynii, a rywalom za świetny pojedynek!

 

Starty zespołu Hyundai Poland Racing w sezonie 2020 wspierają: Hyundai Motor Poland, Hyundai Motorsport Customer Racing, GRX Grönholm RX, Gulf Race Fuels Distribution EU oraz Kowax 2Brally.

11 Październik 2020
Sezon

2020

Autor
informacja prasowa
Foto
Marcin Rybak

WRC - Ostatnie aktualności

Wydarzenia

8 Październik 2020
4 Wrzesień 2020
25 Kwiecień 2019
29 Marzec 2019

Facebook

Twitter

Reklama

Reklama