Po prawie 11 miesiącach przerwy kierowcy wrócili na trasy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Po odwołaniu z przyczyny COVID 19 wyścigów w Załużu, na Magurze Małastowskiej oraz przesunięciu na przyszły rok imprezy w Limanowej – polskiej rundy FIA EHC (Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich), sezon rozpoczął się na liczącej 3050 metrów trasie z Sopotu do Gdyni.
Na starcie stanęło 53 kierowców, w tym trzech klasyfikowanych w GSMP Hist. Pierwszy dzień wyścigów odbył się bez przerw powodowanych kolizjami czy np. wyciekami oleju. Jednak właśnie zużyty olej na trasie, wylany w nocy przez nieznanych na razie chuliganów , był przyczyną kilkugodzinnej nocnej akcji organizatorów Z Automobilklubu Orski, którzy musieli do rana usunąć olej i oczyścić trasę.
W kategorii GSMP Hist. Bez trudu w sobotę zwyciężył Piotr Zaleski, jeżdżący Porsche 911.
W pierwszym porannym podjeździe treningowym najszybciej pojechał ubiegłoroczny Mistrz Polski w kat. II Szymon Łukaszczyk (Mitsubishi Lancer AMS), jednak awaria sprzęgła wyeliminowała go z dalszego udziału w zawodach. Serwis nie zdążył naprawić auta przed pierwszym podjazdem wyścigowym, i choć popularny „Bubu” pojawił się na trasie drugiego podjazdu (znów był najszybszy), jednak po sobotniej rundzie GSMP pozostał bez punktów.
Pod nieobecność głównego rywala pierwszy podjazd wyścigowy wygrał Tomasz Myszkier 9 skoda Fabia WRC 4 x4), w drugim urzędujący Mistrz Polski kat. I był drugi (za Łukaszczykiem) ale po dwóch przejazdach okazał się zwycięzca klasyfikacji generalnej 1 Rundy GSMP i Grupy 2. Podczas niedzielnego wręczania pucharów za tę rundę, na drugim stopniu podium stanie Daniel Stawiarski (Mitsubishi Lancer). Trzecie miejsce w „generalce” i zarazem pierwsze w grupie 1 należało w sobotę do Dubaia (Mitsubishi Lancer Berg Monster), który wygrał w Grupie 1 .
Średnia prędkość Tomasza Myszkiera w sobotę wynosiła 125 km/h
Klasyfikacja Generalna 1. rundy GSMP:
Nowy podział aut na grupy i klasy pozmieniał znane dotychczas zasady kategoryzowania samochodów. Sopocki wyścig jest pierwszą w Europie imprezą, podczas której zastosowano wprowadzony w tym sezonie przez FIA współczynnik Performance Factor. I właśnie według tej klasyfikacji w poszczególnych grupach, oprócz wspomnianych zawodników, wygrali: Michał Sowa (Ford Fiesta Proto ZSTEC, Gr. 3), Konrad Biela (Mitsubishi Lancer EVO X, Gr. 5), Jacek Madziara (Gr. 10) i Angelo Gilli (Fiat 126p Gr. 12).
Poszczególne Grupy dzielone są dodatkowo na klasy, lepiej obrazujące parametry samochodów niż bardzo pojemne grupy.
Zwycięzcy w klasach: