Szybki Kajetanowicz w Rajdzie Irlandii: To najtrudniejszy odcinek w moim życiu

Kajetanowicz / Baran zajmują drugi miejsce po trzech odcinkach Rajdu Irlandii, krótkie podsumowanie

  • Kajetanowicz i Baran na drugim miejscu po trzech pierwszych odcinkach specjalnych Rajdu Irlandii;
  • Debiutująca na dzisiejszych odcinkach załoga LOTOS Rally Team najszybsza wśród zawodników spoza Wysp Brytyjskich;
  • 2 z 3 porannych oesów Kajto i Jarek ukończyli na podium;
  • Sucho, mokro, sucho – zmienne warunki i zaskakujące zmiany przyczepności na pierwszej pętli 2. rundy FIA ERC;
  • Ekstremalne tempo czołówki na rozpoczęcie Rajdu Irlandii – średnie prędkości dochodzące do 127 km/h na drogach o szerokości samochodu.

Dzisiejsza rywalizacja w Rajdzie Irlandii – 2. rundzie FIA ERC rozpoczęła się w niesamowitym tempie. Pierwsza pętla zawodów przebiegała pod znakiem zmiennej przyczepności i oszałamiających średnich prędkości, jakie osiągały czołowe załogi na wąskich i zdradliwych odcinkach na północ od Belfastu. Po wczorajszych opadach deszczu asfaltowe trasy Rajdu Irlandii nie zdążyły całkowicie przeschnąć, więc na odcinkach specjalnych było wiele wilgotnych i zabłoconych miejsc. Kajetanowicz i Baran zaprezentowali wyśmienitą formę i w tych warunkach, na zupełnie nowych dla nich dziś trasach, po pierwszej pętli zajmują drugie miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów, ustępując jedynie Irlandczykowi Craigowi Breenowi.

Dwa z trzech pierwszych odcinków Rajdu Irlandii załoga LOTOS Rally Team ukończyła w pierwszej trójce. Niemal 12-kilometrową trasę drugiej próby (Knockboy) Polacy pokonali w nieco ponad 5,5 minuty, co oznacza, że na drodze niewiele szerszej od samochodu rajdowego Rajdowi Mistrzowie Europy jechali ze średnią prędkością aż 127 km/h. Także na kończącym pętlę, najdłuższym w rajdzie oesie The Glens (31,2 km) Kajetanowicz utrzymał koncentrację oraz wysokie tempo i awansował na drugie miejsce, po tym jak do mety tej próby nie dojechał dotychczasowy lider rajdu Walijczyk Elfyn Evans.

Kajetan Kajetanowicz: – To była zwariowana, szalona pętla, szczególnie ostatni odcinek, czyli The Glens. To był najtrudniejszy asfaltowy odcinek, jaki przejechałem w mojej karierze. Trudno opisać przez ile szczytów przejechaliśmy na tych 31 kilometrach. Tyle się dzieje na tym oesie, że nie da się zapisać wszystkiego w notatkach. Tempo jest tak wysokie, że nawet gdybyśmy mieli opisany każdy szczyt, każdy szczegół, to potem w rajdówce pilot nie miałby czasu wszystkiego przeczytać. Jeżeli którykolwiek z zawodników był dziś rano śpiący, to pierwsze trzy odcinki z pewnością postawiły go na równe nogi. Tętno i emocje sięgają zenitu, gdy jedzie się z maksymalną prędkością po drodze, na której są może trzy metry między murkami po obu stronach. Taka jazda wymaga połączenia precyzji neurochirurga z fantastycznym refleksem.

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także i CUBE.ITG i Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.

8 Kwiecień 2016
Sezon

2016

Wydarzenie

Rajd Irlandii 2016

Zespół

LOTOS Rally Team

Autor
Lotos Rally Team

ERC - Najnowsze galerie

Wydarzenia

1 Lipiec 2022
27 Październik 2021
2 Lipiec 2021

Facebook

Twitter

Reklama

Reklama