Rajd Irlandii: Kajetanowicz powalczy o prowadzenie w Mistrzostwach Europy

  • Po świetnym debiucie na Wyspach Kanaryjskich Kajetanowicz i Baran ruszają do walki w Rajdzie Irlandii (7-9 kwietnia);
  • Rajdowi Mistrzowie Europy przed szansą na objęcie pozycji liderów klasyfikacji cyklu;
  • 14 asfaltowych odcinków specjalnych o łącznej długości 209,5 km wyłoni zwycięzcę 74. edycji Rajdu Irlandii;
  • 77 załóg zgłoszonych do 2. rundy FIA ERC, w tym aż 38 w samochodach najwyższej klasy;
  • Załoga LOTOS Rally Team zmierzy się nie tylko z czołówką FIA ERC, lecz także z zawodnikami z Mistrzostw Wielkiej Brytanii i ubiegłorocznym zwycięzcą rajdu;
  • Rajdowa „Gra o Tron” – najlepsi kierowcy Europy pojadą przez plenery, w których kręcono ten popularny serial.

Niemal 210 km ścigania na ułamki sekund z 76 rywalami, z których aż 37 dysponuje najszybszymi samochodami R5 lub S2000, na drogach miejscami niewiele szerszych niż auta rajdowe – to wyzwanie, przed którym Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran staną w nadchodzącym Rajdzie Irlandii (7-9 kwietnia). Podobnie jak w poprzednich, także i w drugiej tegorocznej rundzie FIA ERC, rajdową bronią Mistrzów Europy i wiceliderów klasyfikacji cyklu będzie Ford Fiesta R5 – przygotowany przez polski oddział M-Sportu i wyposażony w opony Pirelli. Do walki o zwycięstwo w The Circuit, jak nazywają tą imprezę na Wyspach, załoga LOTOS Rally Team ruszy z 3. numerem startowym.

Rok temu, w debiucie w irlandzkim klasyku, Kajetanowicz z Baranem aż 16 z 18 odcinków specjalnych ukończyli w pierwszej trójce. Rewelacyjne tempo i skuteczna jazda dały Polakom drugie miejsce – zaledwie 6,4 sekundy za jadącym u siebie Irlandczykiem Craigiem Breenem z fabrycznego zespołu Peugeota i ponad 1,5 minuty przed kolejnym reprezentantem Zielonej Wyspy – Joshem Moffettem.

W tegorocznej odsłonie Rajdu Irlandii nie zabraknie oesów, na których Kajto z Jarkiem walczyli w sezonie 2015, w tym Hamilton’s Folly (16,95 km) – określonego przez Kajetanowicza mianem jednego z najlepszych odcinków asfaltowych, jakie przejechał w swojej karierze. Na tej i trzech innych próbach załoga LOTOS Rally Team będzie walczyć podczas drugiego dnia rajdu – w sobotę 9 kwietnia. Dzień wcześniej – w piątek, 8 kwietnia rywalizacja rozegra się na północ od Belfastu – na urzekająco malowniczych, klasycznych odcinkach specjalnych hrabstwa Antrim, które włączono do trasy rajdu po ponad 20 latach przerwy. Wśród nich jest oes The Glens (31,21 km), wiodący przez plenery, w których kręcono popularny serial „Gra o Tron”. Ta najdłuższa w rajdzie próba powstała z połączenia dwóch kultowych odcinków Rajdu Irlandii, czyli Glendun i Torr Head.

Po świetnym debiucie w Rajdzie Wysp Kanaryskich – 1. tegorocznej rundzie FIA ERC – Rajdowi Mistrzowie Europy są wiceliderami cyklu, a od pierwszej lokaty dzieli ich zaledwie 9 punktów. W tym roku Rajd Irlandii jest także rundą Mistrzostw Wielkiej Brytanii, więc o punkty do klasyfikacji europejskiego czempionatu załoga LOTOS Rally Team powalczy z niezwykle liczną grupą doświadczonych i szybkich zawodników. Wśród nich są. m.in. uczestnik 45-rund WRC i fabryczny kierowca M-Sportu Elfyn Evans (Ford Fiesta R5), wicemistrz Europy i ubiegłoroczny zwycięzca tej imprezy – Irlandczyk Craig Breen (Citroen DS3 R5), lider punktacji FIA ERC Aleksiej Łukjaniuk (Ford Fiesta R5) oraz Keith Cronin – trzykrotny rajdowy mistrz Wielkiej Brytanii (Citroen DS3 R5). Evans nie jest jedynym konkurentem Kajetanowicza z doświadczeniem w Rajdowych Mistrzostwach Świata – jedenastu najgroźniejszych rywali Polaka ma na swoim koncie łącznie 171 rund WRC.

Kajetan Kajetanowicz: – Przed nami wyjazd i rywalizacja w jaskini lwa, a w zasadzie wielu głodnych lwów . W Irlandii, oprócz spragnionych zwycięstwa nad obecnym mistrzem regularnych uczestników FIA ERC, czekają na nas także zawodnicy na co dzień walczący o tytuł najlepszego kierowcy Wielkiej Brytanii. Zmierzymy się z nimi nie tylko na niesamowitym, pełnym niespodzianek i hop oesie Hamilton’s Folly, lecz także na nowych dla nas odcinkach – wśród krajobrazów i miejscowości na północ od Belfastu. Jednak niezależnie od tego, jak piękne i malownicze są doliny hrabstwa Antrim, jak urokliwe są tutejsze miasteczka i jak spektakularne są nadmorskie oesy, chcę przez cały rajd utrzymać najwyższą koncentrację i do ostatniego metra trzymać gaz w podłodze. Przed rajdem mocno pracowaliśmy, by zdobyć tu jak najwięcej punktów.

Rajd Irlandii w liczbach:

Ponad 1000 mil liczyła, wiodąca dookoła całej wyspy, trasa przedwojennych edycji Rajdu Irlandii. Stąd też wzięła się nazwa imprezy, czyli The Circuit of Ireland Rally.
6,4 sekundy dzieliły rok temu Kajetanowicza i Barana od zwycięstwa w Rajdzie Irlandii w ich debiucie w tych zawodach.
16 z 18 odcinków specjalnych zeszłorocznego Rajdu Irlandii Kajetanowicz i Baran ukończyli w pierwszej trójce, w tym 2 wygrali.
2. – to pozycja Kajetanowicza i Barana w klasyfikacji FIA ERC przed Rajdem Irlandii.
29 punktów Kajetan z Jarkiem wywalczyli w 1. rundzie tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Europy.
74. edycja tej imprezy odbędzie się w tym roku.
6 z 12 odcinków specjalnych – załoga LOTOS Rally Team wygrała najwięcej oesów rozegranych w tym sezonie FIA ERC.
7 zwycięstw w Circuit of Ireland Rally ma na swoim koncie rekordzista tej imprezy – Jimmy McRae.
85 lat temu odbyła się pierwsza edycja tych zawodów, co stawia je w gronie najstarszych rajdów samochodowych świata.
2 z 10 rund Rajdowych Mistrzostw Europy 2016.
3 – z takim numerem Kajetanowicz i Baran ruszą do rywalizacji w tej imprezie.
14 odcinków specjalnych o łącznej długości 209,5 km zaplanowali organizatorzy Rajdu Irlandii.
31,21 km mierzy najdłuższa próba rajdu – The Glens, wiodąca przez malownicze doliny The Glens of Antrim, wzdłuż trasy Causeway Coastal Route – jednej z najbardziej malowniczych dróg świata.
Ponad 80 tys. kibiców oglądało na żywo zmagania najlepszych kierowców Europy o zwycięstwo w ubiegłorocznej edycji rajdu.
77 załóg, w tym 5 z Polski, zgłosiło się do The Circuit of Ireland Rally. Aż 38 z nich dysponuje najszybszymi w stawce samochodami R5 lub S2000.
Łącznie 171 startów w rundach WRC ma na swoim koncie jedenastu najgroźniejszych rywali Kajetanowicza.
W 1991 r. Rajd Irlandii po raz ostatni był rundą Rajdowych Mistrzostw Wielkiej Brytanii. 25 lat temu zwycięzcą tej imprezy został późniejszy mistrz świata – Colin McRae.

Harmonogram Rajdu Irlandii – 2. rundy FIA ERC 2016 (godziny wg czasu polskiego):

Czwartek, 7 kwietnia:

13:48 – odcinek kwalifikacyjny (4,22 km)
19:45 – ceremonia startu (Lisburn)

Piątek, 8 kwietnia:

10:51 – OS 1 – Cairncastle (21,02 km)
11:43 – OS 2 – Knockboy 1 (11,87 km)
12:44 – OS 3 – The Glens (31,21 km)
15:01 – Serwis A – 15 min. (oddalony, Ballymoney);

16:05 – OS 4 – Knockboy 2 (11,87 km)
17:06 – OS 5 – Glendun (14,83 km)
19:04 – Serwis B – 30 min. (Belfast)

20:50 – OS 6 – Newtonards TT (2,3 km)

Sobota, 9 kwietnia:

9:00 – Serwis C – 15 min. (Belfast)
10:18 – OS 7 – Bucks Head 1 (14,24 km)
10:58 – OS 8 – Hamilton’s Folly 1 (16,95 km)
11:47 – OS 9 – Bulls Brook 1 (12,19 km)
12:52 – OS 10 – Banbridge 1 (14,85 km)
13:47 – Serwis D – 30 min. (Belfast)

15:14 – OS 11 – Bucks Head 2 (14,24 km)
15:54 – OS 12 – Hamilton’s Folly 2 (16,95 km)
16:43 – OS 13 – Bulls Brook 2 (12,19 km)
17:42 – OS 14 – Banbridge 2 (14,85 km)
18:37 – Serwis E – 10 min. (Belfast)
19:07 – ceremonia mety (Belfast)

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także i CUBE.ITG i Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.

4 Kwiecień 2016
Sezon

2016

Wydarzenie

Rajd Irlandii 2016

Zespół

LOTOS Rally Team

Autor
Lotos Rally Team

ERC - Najnowsze galerie

Wydarzenia

1 Lipiec 2022
27 Październik 2021
2 Lipiec 2021

Facebook

Twitter

Reklama

Reklama